pátek 28. listopadu 2014

Advent

Už se to na nás valí. Výkladní skříně vánočně nazdobené. V říjnu prodej čokoládových mikulášů a televize plná reklam na výhodné dárky k Vánocům. Letáky na sbírky v tramvajích, novinách, televizi... Akční letáky plné slev na to skvělé zboží, ze kterého musí něco koupit, abyste upekli nebo využili levnou ale přeci skvělou instant volbu, také abyste udělali dětem radost krásným plastovým dárkem, který nejlépe je z Číny, vrčí, šumí, skřehotá... Tomu se říká hyperkonzumní doba předvánoční, tedy adventní.
A není to náhodou jinak? Určitě je, jen je těžké se k tomu pořádně přiblížit. Máme přece tolik jiných lákadel, která nás utvrzují v jakési nevědomosti o pravých hodnotách. Hodnoty nám naoví že nepotřeujeme vidět dva měsíce předem vánoční výzdobu, mikuláše z čokolády v supermrketech, televizní tioy na dárky atd.

Prožít advent, tedy očekávání můžu zcela jinak... V adventu vyhlížím to, co mě může proměnit ještě v lepšího člověka než dosud jsem.  V adventu se dá žit heslem: "Když málo znamená mnoho". Můžu udělat malou radot a oro někoho bude velká, mlžu udělat maličkost a někomu tím rozzářit den, týden a bude to věc velká...

Jak prožít advent?

JEN PRO DNEŠEK  SE BUDU SNAŽIT PROŽÍT DEN, ANIŽ BYCH CHTĚL VYŘEŠIT PROBLÉM CELÉHO SVÉHO ŽIVOTA

Co všechno na mě dnes čeká! Před svými problémy dnes nebudu uhýbat, nebudu klesat na mysli, budu jim hledět do očí.


 JEN PRO DNEŠEK NEBUDU NIKOHO KRITIZOVAT A NAPRAVOVAT
Jsem především zodpovědný sám za sebe, ne za druhé. Měl bych tedy především sám na sobě vidět všechno to dobré, ale i zlé.

JEN PRO DNEŠEK BUDU ŽÍT Z JISTOTY, ŽE JSEM STVOŘEN PRO ŠTĚSTÍ

 Jsme pyšní na to, co jsme a co chceme. Naše zacpané uši ale musíme pročistit, abychom slyšeli, k čemu jsme povoláni, odvalit kámen z našich srdcí...

JEN PRO DNEŠEK VĚNUJI ALESPOŇ DESET MINUT DOBRÉ ČETBĚ

Dobrá četba je pro život duše stejně důležitá a nutná jako dobrá výživa pro život těla. „Čtěte málo ale dobře!“

JEN PRO DNEŠEK CHCI POZNÁVAT PLÁN, KTERÝ SE MNOU MÁ VYŠŠÍ MOUDROST


JEN PRO DNEŠEK SE PŘIZPŮSOBÍM OKOLNOSTEM, ANIŽ BYCH CHTĚL OKOLNOSTI PŘIZPŮSOBIT MÝM PŘÁNÍM

Domnívám-li se, že lidé se vždy musí přizpůsobit mně, promeškám mnohé cenné hodnoty pro svůj život. Něco velmi důležitého mi může být darováno právě v lidech, kteří jsou mi málo sympatičtí.


 JEN PRO DNEŠEK CHCI KONAT DOBRO
Konání dobra vyvěrá z vyšší Dobroty. Nemusím konat nemožné, mohu činit jen to, co je v mých lidských silách. Jeho dobrota totiž chce působit i skrze mne. Vykonám pouze to, co je možné, a vše ostatní ponechám Vyšší moudrosti.

 JEN PRO DNEŠEK VYKONÁM DOBRÝ SKUTEK A NEBUDU O TOM NIKOMU VYPRAVOVAT.

JEN PRO DNEŠEK NEBUDU MÍT STRACH

Nebudu mít strach radovat se ze všeho, co je krásné, a budu věřit v dobrotu. Nebudu mít strach před tím, co mě jednou může potkat. Jak mohu žít tak, aby v mém okolí přibylo trochu dobra?

Hezký advent...





Zdroj Jak prožít advent www.vira.cz






Žádné komentáře:

Okomentovat