čtvrtek 29. ledna 2015

Nestačí být, ale žít



Měla jsem opět příležitost si na vlastní kůži zažít, jaké je to být skautem v akci. Chci o tom napsat, cítím totiž, že jde o pozitivních výchovných aspektech slyšet méně. V oddíle nám řada skautů, vlčat, které jsem vedla, a bylo jim teprve sedm, devět, dvanáct…dospělo. Myslím si, že můžu o nich říci, že opravdu dospěli. Podle mně se snaží o smysl pro zodpovědnost, hledání vyšších cílů, které nejsou omotány v žádném případě omotány dnešním hyperkonzumismem.Osobně si myslím, že bych jejich činnost mohla ztotožnit tímto citátem: Přijímání naplňuje ruce, dávání naplňuje srdce. S.M.
Letošní karneval toho byl zdárným příkladem. Přípravy na karneval byly připravovány předem. Připravovali jsme to, co se připravit dalo. Jenže největší přípravy vrcholily v den konání karnevalu. Dá se říci, že vrcholily za pět minut dvanáct. Říkali jsme si, že je to naše klasika. Ono totiž nešlo sál nachystat den předem, jelikož se v sále hrálo divadlo.
Pro mě pozitivní skutečností byl zápal do příprav. Ani jsme si nemuseli říkat, kdo co má dělat. Každý se chopil díla a po poledni byla práce hotova. Pro mě je to neuvěřitelné. Naše skautská skupina funguje. V naší skupině totiž funguje komunikace, smysl pro zodpovědnost, laskavost, ochotu a též obětavost. Dovedeme se i pokárat, též i odpustit a snažit se být vůči ostatním ohleduplní. Jistě nabývat takovou skutečnost není jednoduché. Důležité je vědět, že pokud člověk žije, nejenom je; tak to jde mnohem snadněji.
Jsem velmi hrdá na všechny, kteří ve skautu dospěli a pracují pro skautské ideály. Práce pro skautské ideály to znamená pracovat pro svět, jeho lepší tvář

Žádné komentáře:

Okomentovat